LEVENSBESCHOUWELIJKE VAKKEN

Juf Stephanie begeleidt de leerlingen die kiezen voor het levensbeschouwelijke vak rooms-katholieke godsdienst.

Gedurende 2 lestijden per week kunnen ze kennismaken met het christendom en neemt ze hen mee in wat ze zelf als kostbaar en waardevol beleven.

Juf Aurèla onderwijst het vak niet-confessionele zedenleer.

Ze werkt 2 uur per week met de kinderen die voor de cursus zedenleer gekozen hebben en dit in alle klassen. Samen denken, praten en vooral DOEN over allerlei onderwerpen en problemen, zowel op persoonlijk (ik en mijn vriendjes), lokaal (onze gemeente) als internationaal vlak (ons land en de wereld).

En dit onder het motto: "De gedachten zijn Vrij!". Eén van de hoogtepunten is elk jaar de voorbereiding op het Feest Vrijzinnige Jeugd, georganiseerd door de Oudervereniging voor de moraal in Eeklo.